A globális popzenében vitathatatlanul az atlantai szubkultúrából indult trap műfaj az uralkodó jó pár éve. Azonban, mint minden zenei trend, ez is elkezdte elveszíteni az aktualitását. Szinte bizonyos, hogy belátható időn belül jönni kell egy másik divathullámnak, ami majd megint néhány évig uralhatja a slágerlistákat. Egyre több olyan jel látható, ami azt mutatja, hogy egy újabb rétegműfajból fog kinőni a trónörökös – ami pedig nem más, mint a country, vagy inkább country pop. Véleménycikk következik.
A műfaj helyzete 2025-ben kifejezetten érdekes: egyszerre stabil, kereskedelmileg sikeres de folyamatosan alakul, és hibridizálódik más műfajokkal. A country pop ma már gyakran keveredik R&B, EDM vagy hip-hop elemekkel. A country pop régóta a mainstream része a saját hazájában, az USA-ban. Sikeres a rádióban, streaming platformokon, valamint a fesztiválokon is. Ami viszont érdekes trend, az a műfaj egyre nemzetközibbé válása, aminek egyik egyértelmű terepe a streaming: a TikTok és Spotify algoritmusok kedveznek a „feelgood” szemléletben íródott könnyen fogyasztható zenei tartalmaknak: a repetatív és refréncentrikus country pop slágerek pedig pont ilyenek. Érdekes, hogy a southern rock egyik klasszikusa, a Lynyrd Synyrd Freebirdje épp egy rövidített, diszkós remix formájában tudott TikTok trenddé válni a mai fiatalok körében.
Az amerikai piac továbbra is meghatározó, de a műfaj kezd teret nyerni más országokban is – például az Egyesült Királyságban és Európában. Lassan kezd egyfajta kulturális „export” kialakulni ezen a téren: Taylor Swift hatása továbbra is jelentős, különösen korai, country pop korszakának újrafelfedezése révén („Taylor’s Version” újrakiadások), de sokat mondó Beyoncé Cowboy Carter című – gyakorlatilag country pop – lemeze, amely Grammy díjazott lett -és akkor még nem beszéltünk olyan rap előadókból lett country pop/rock művészekről, mint Kid Rock, vagy Machine Gun Kelly. Előző jellemzően még mindig nagyon amerikai, az utóbbi viszont igen sikeres turnékat bonyolít a saját hazáján kívül is.
Jelly Roll pedig, aki egy country-pop előadó, egyre gyakrabban tűnik fel #mgk mellett olyan előadók dalaiban is, mint például a metál üdvöske Falling In Reverse, ahol egy döngölős dalt dobott fel egy valószínűtlen country betéttel:
A zeneipar két fontos változása a ’80-as és ’90-es évekhez képest az erősebb női jelenlét és a szólóprodukciók növekedése a zenekarok „kárára”. Bár a country rádiók még mindig túlsúlyban játsszák a férfi előadókat, a női country pop előadók (pl. Maren Morris, Kacey Musgraves, Lainey Wilson) egyre többször bukkannak fel a saját szubkultúrájukon túl is – például híres sorozatok vagy filmek soundtrackjein. Azt pedig minimum a Terminátor 2 magasságában megtanultuk a Guns N’ Roses példáján keresztül, hogy egy-egy ilyen árukapcsolás rengeteg ismertséget hozhat egy előadónak.
Egyes kritikusok szerint a country pop „túl steril” lett, elveszítve a műfaj gyökereinek egyediségét, hitelességét – ez viszont sokat hozzátehet a másik oldalról a műfaj popularizálódásához, és a szélesebb befogadóközönség eléréséhez.
Valószínű, hogy a country-hibridizáció folytatódik, és még több kísérletezés várható más stílusokkal (pl. latin pop, afrobeat, rap), miközben a tradicionális hangzások újrafelfedezése is zajlik. Ez a „neo-country pop” hullám: Egy új, nosztalgikusabb, 90-es évekre visszatekintő hangzás kezd kirajzolódni – például Zach Bryan révén – az ő elérései is szépen emelkednek, és olyan valószínűtlen helyeken is felbukkan a zenéje, mint például New York, vagy akár európai rádióállomások.